1/28/2014

Kauneusvinkki!

Kuten oon täällä blogin puolella aikaisemmin aika moneenkin otteeseen maininnut, niin kärsin todella nopeasti rasvoittuvasta ihosta. Mulla on myös tosi paljon epäpuhtauksia kasvoilla ja oon kokeillut kaikki maailman puhdistusaineet ja tökötit läpi, mutta mikään ei oo tuntunut auttavan. Aloitin myös e-pillereiden syönnin mun huonon ihon takia jokunen vuosi sitten. Kyllähän ne e-pillerit hieman auttoi, mutta ei kuitenkaan toivomallani tavalla. Oon edelleen jatkanut taistelemaan noita hemmetin finnejä ja epäpuhtauksia vastaan kokeilemalla edelleen epätoivoisesti kaikkia eri tuotteita, tuloksetta. Ihana äitini kuitenkin oli yhtenä päivänä ostanut mulle ruohonjuuresta täältä Turusta konjac sienen jota löytyy erilaisia eri ihotyypeille.

Hetken vähän epäilin äitin luontaistuote hömpötyksiä mutta pakko sanoa että tämä konjac sieni yllätti positiivisesti. Jo ensimmäisen pesun jälkeen tuntu ettei iho rasvoittunut lähes ollenkaan! Näin 2 viikon käytön jälkeen mun iho on muuttunut paljon parempaan suuntaan. Kasvot eivät rasvoitu enää lähes ollenkaan, meikki pysyy paljon paremmin kasvoilla ja muutenkin kasvot tuntuvat ja näyttävät paljon raikkaimmilta kuin ennen!
Konjac sieni siis syväpuhdistaa sekä kuorii ihon hellävaraisesti jättäen ihon hehkuvaksi sekä lisää verenkiertoa. Lisäksi sieni puhdistaa myös meikin ilman muita puhdistusaineita. Plussaa on vielä ehdottomasti se, että kyseinen ihmesieni kestää 1-3 kuukautta ja maksaa ainoastaan 8-9 euroa! Lompakon lisäksi konjac sieni on täysin ystävällinen myös luonnolle. Lisää tietoa konjac sienistä löydätte googlaamalla! ;-)

1/23/2014

Yesterday

Vähän ehkä huvittaa toi noinkin omaperäinen otsikko kun "yesterday" mutta minkäs teet kun mielikuvitus ei oikeen ikinä luista näiden otsikoiden keksimisen kanssa :-D En ymmärrä mikä siinä oikeesti on kun noita otsikoita on niin pirun vaikea keksiä. Toisilla on taas aina niin hyviä otsikoita ja mulla tommosia ihan perus tylsiä. Jos nyt kuitenkin mentäis siihen asiaan...
Eilinen päivä oli täynnä kaikenlaista aamusta iltaan ja taas kerran tuntu siltä kun vuorokaudessa olis ihan liian vähän tunteja. En halua mennä illalla myöhemmin nukkumaan koska sillon seuraava päivä menee ihan mönkään. Heräsin aamulla aikaisin salille ja salin jälkeen kipitin äkkiä kotiin vaihtamaan vaatteet, syömään aamupalaa ja siitä kiiruhdin kouluun. Niin kun oon varmasti jo maininnutkin täällä blogin puolella me suunnitellaan Lapinmatkaa vaihto-oppilaille jonka parissa ollaan tehty ihan hulluna töitä joka vie tosi paljon aikaa. Eilenkin oltiin kaheksaan asti illalla tekemässä hommia sen eteen. Onneks kaikki palaset alkaa pikku hiljaa loksahtaa paikoilleen...
Niin kun myös huomata saattaa, mun blogin ulkoasu on muuttunut hitusen. Itse oon ainakin tosi tyytyväinen. Pitäs vaan saada vähän uudenpi kuva tuohon oikeeseen sivupalkkiin kun kyseinen kuva on syyskuussa otettu. Ärsyttää kun mun kaikki pärstäkuvat on kameran kännykällä otettuja ja haluisin jonkun kivan kokovartalokuvan. Pitää varmaan laittaa Jussi joku viikonloppu töihin ;-D
Oon myös haaveillut jo hetken aikaa Olympuksen Pel lite kamerasta kun ei tuo järkkäri tunnu enää "mahtuvan" mihinkään... Saa nähdä jos sitä kesällä investoisi pienenpään kameraan kun nyt on vähän tiukkaa rahojen kanssa kun pitää sinne Lappiinkin säästää. En oo vieläkään oppinut säästämään rahaa kunnolla. Olisi varmaan korkea aika oppia joten jos teillä siellä ruudun toisella puolella on hyviä rahansäästövinkkejä niin kertokaahan niitä mullekin, kiitos.

Mitäs mieltä ootte uudistuneesta ulkoasusta?

1/20/2014

6 workout tips

1. Never skip monday. Rule number one. Niin se vain on. Jos jätät maanantain välistä jätät helpommin myös seuraavat päivät välistä. Maanantai on uusi alku uuteen viikkoon ja mulla ainakin viikko lähtee paremmin käyntiin sillon kun oon alottanut viikon hyvällä treenillä.

2. Nuku, nuku ja nuku. Itse voin ainakin paljon paremmin hyvien yöunien jälkeen. Yritän myös herätä samoihin aikoihin että unirytmi pysyisi tasaisena vaikka koulu tai työt alkaisikin myöhemmin. Hyvien yöunien jälkeen on paljon enemmän virtaa koko päivälle ja riittää virtaa myös sille liikkumiselle. Jokasella ihmisellä riittää varmasti 30-45 minuuttia liikunnalle päivässä!
3. Uskalla. Uskalla kokeilla uusia juttuja. Se piristää! Uskalla mennä niille ryhmäliikuntatunneille (näin munkin pitäis tehdä). Ite en esimerkiksi ennen tykännyt käydä salilla ja onhan sinne salille meneminen ensimmäistä kertaa aina hitusen vaivalloista. Hetken kun siellä pyörin ja opin käyttämään niitä vekottimia salista onkin tullut melkeen mun toinen koti ;-) Sama homma pätee lenkkipolulla. Juokse joskus semmonen lenkki mitä et ennen oo juossut tai mene jonnekkin pidemmälle vaikka autolla tai pyörällä ja uusissa maisemissa lenkkeileminen tuntuu paljon kivemmalta!

4. Aseta tavotteita. Tavotteiden asettaminen itselleen on aina yksi hyvä tapa saada lisää motivaatiota. Voin kertoa että kun kerran oot päässyt sun asettamiin tavotteisiin niin siihen jää koukkuun! Muista kuitenkin pitää tavoitteet realistisina.
5. Syö. Syö hyvin mutta terveellisesti. Itse oon kokeillut niin monta ruokavaliota ja todennut että mun kohdalla toimii ainakin parhaiten monipuolinen ja terveellinen ruokavalio. Oon jättänyt kaikean vaalean pois ja siirtynyt kokonaan täysjyvään. Oon myös jättänyt turhat hiilihydraatit pois kuten liiallisen leivän syömisen.
6. Treenipäiväkirja. Suunnittele viikkosi etukäteen ja kirjota viikon jälkeen mitkä ovat toteutuneet. Itellä tää treenipäiväkirja toimii ainakin tosi hyvin. Viikon päätteksi on aina niin kiva kattoa onko toteuttanut kaikki mitä on suunnitellu ja tulee aina niin hyvä mieli jos kaikki on menny suunnitelmien mukaan. Tämänkin kanssa pitää olla realistinen. Aluksi mä tein ihan hulluja suunnitelmia kunnes tajusin ettei mulla riitä aika kaikkeen.