1/20/2014

6 workout tips

1. Never skip monday. Rule number one. Niin se vain on. Jos jätät maanantain välistä jätät helpommin myös seuraavat päivät välistä. Maanantai on uusi alku uuteen viikkoon ja mulla ainakin viikko lähtee paremmin käyntiin sillon kun oon alottanut viikon hyvällä treenillä.

2. Nuku, nuku ja nuku. Itse voin ainakin paljon paremmin hyvien yöunien jälkeen. Yritän myös herätä samoihin aikoihin että unirytmi pysyisi tasaisena vaikka koulu tai työt alkaisikin myöhemmin. Hyvien yöunien jälkeen on paljon enemmän virtaa koko päivälle ja riittää virtaa myös sille liikkumiselle. Jokasella ihmisellä riittää varmasti 30-45 minuuttia liikunnalle päivässä!
3. Uskalla. Uskalla kokeilla uusia juttuja. Se piristää! Uskalla mennä niille ryhmäliikuntatunneille (näin munkin pitäis tehdä). Ite en esimerkiksi ennen tykännyt käydä salilla ja onhan sinne salille meneminen ensimmäistä kertaa aina hitusen vaivalloista. Hetken kun siellä pyörin ja opin käyttämään niitä vekottimia salista onkin tullut melkeen mun toinen koti ;-) Sama homma pätee lenkkipolulla. Juokse joskus semmonen lenkki mitä et ennen oo juossut tai mene jonnekkin pidemmälle vaikka autolla tai pyörällä ja uusissa maisemissa lenkkeileminen tuntuu paljon kivemmalta!

4. Aseta tavotteita. Tavotteiden asettaminen itselleen on aina yksi hyvä tapa saada lisää motivaatiota. Voin kertoa että kun kerran oot päässyt sun asettamiin tavotteisiin niin siihen jää koukkuun! Muista kuitenkin pitää tavoitteet realistisina.
5. Syö. Syö hyvin mutta terveellisesti. Itse oon kokeillut niin monta ruokavaliota ja todennut että mun kohdalla toimii ainakin parhaiten monipuolinen ja terveellinen ruokavalio. Oon jättänyt kaikean vaalean pois ja siirtynyt kokonaan täysjyvään. Oon myös jättänyt turhat hiilihydraatit pois kuten liiallisen leivän syömisen.
6. Treenipäiväkirja. Suunnittele viikkosi etukäteen ja kirjota viikon jälkeen mitkä ovat toteutuneet. Itellä tää treenipäiväkirja toimii ainakin tosi hyvin. Viikon päätteksi on aina niin kiva kattoa onko toteuttanut kaikki mitä on suunnitellu ja tulee aina niin hyvä mieli jos kaikki on menny suunnitelmien mukaan. Tämänkin kanssa pitää olla realistinen. Aluksi mä tein ihan hulluja suunnitelmia kunnes tajusin ettei mulla riitä aika kaikkeen.

6 kommenttia:

  1. Sun blogi on paras! Oot niin inspiroiva ja upea ! :---) Nää tämmöset postaukset on vaan niin ♥

    VastaaPoista
  2. Kiitos ihan mielettömän ihanasta kommentista! :) piristä päivää kyllä ihanasti

    VastaaPoista
  3. Tosi kiva postaus! Sai hyviä vinkkejä :)

    VastaaPoista
  4. Tuo never skip monday on muuten hyvä vinkki ihan minkä tahansa työurakan suhteen :3 Kiitos taas muistutuksesta! :)


    ❤: http://kehvelijehnakas.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mullakin toimii myös koulun suhteen tää sama :)

      Poista