2/09/2014

20 minuutin tehotreeni

Ajattelin tulla jakamaan teidän kanssa tämmösen tosi tehokkaan noin 20 minuutin salitreenin. Treeniin tarvitset kahvakuulaan, käsipainot sekä tangon. Tämä treeni suoritetaan liikepareina. Elikkä molemmat liikkeet tehdään putkeen ilman taukoja. Kun olet suorittanut yhden liikeparin, palautus 1 minuutti. Oon ehkä surkein selittämään miten noi liikkeet tehdään joten suosittelen katsomaan youtubesta. Googlettamallakin löytyy hirveesti tietoa liikkeistä.

Jokainen liikepari tehdään siis peräkkäin. Esimerkiksi maastaveto + pystysoutu 1x15 siihen perään pystypunnerrus käsipainoilla 1x15 ja tämä tehdään 4 kertaa ja sen jälkeen minuutin tauko ja siirrytään seuraavaan liikepariin (3&4). Jos 4x15 tuntuu liian raskaalta voit vähentää toistoja 4x12 tai 3x15. Muistakaa myös että alussa on hyvä tehdä hitusen pienemmillä painoilla (varsinkin pakaraheilautukisa ja maastavetoa) että saa tekniikan haltuun ettei vaan loukkaa itseään. Suosittelen kuitenkin rohkeasti sen jälkeen siirymään isompiin painoihin kun tekniikka on hallussa! :) Kuvan alapuolelta löydät liikkeet!

Liikkeet:

1. Maastaveto + pystysoutu tangolla 4x15
2. Pystypunnerrus käsipainoilla 4x15

(1 min tauko)

3. Sumokyykky kahvakuulalla 4x15
4. Pakaraheilautus kahvakuulalla 4x15

(1 min tauko)

6. Vatsat painolla (levypaino toimii tässä parhaiten) 4x15
7. Lantion nosto painolla (tanko tai levypaino) 4x15

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti