11/28/2016

BACKPACKING HACKS

Ennen kun yhtään tämän enempää lähden tota otsikkoa purkamaan, on mun pakko selvittää teille yksi tärkeä juttu. Minä olen suunnittelija-ihminen. Mulla on aina pakko olla suunnitelmat valmiina jokaiselle pienellekin tapahtumalle. Oon muun muassa myös suunnitellut kuinka teen vastahyökkäyksen, jos joku murhaaja yrittäis tulla mun ovesta sisään (kyllä kaikki mahdolliset skenaariot on valmiiksi suunniteltuna). No anyhow, oon myös pakkaamisen suhteen todella kova suunnittelemaan. En ole millään tavalla perfektionisti, mutta jollain tapaa hyvin pakattu matkalaukku saa mulle mielenrauhan. Esimerkiksi pienille viikonloppureissuille suunnittelen hyvissä ajoissa jokaiselle päivälle asut. Joka on toisaalta ihan superhyvä juttu, koska sillon ei tuu pakattua juuri mitään turhaa mukaan, vaikka yleensä käy niin että viime minuutilla heitän vielä jotain mun kassiin "koska sitä voi tarvita"... No mitäs sitten tapahtuu kun Ninni laitetaan pakkaamaan kahden kuukauden kamat 55 litran rinkkaan.. Voi luoja tätä ahdistuksen määrää. Mun pitäis jollain maailman konstein ensinnäkin päättää mitä mä haluan ottaa mukaan, josta mun pitäis vielä lähteä karsimaan ettei toi rinkka kokonaan täyttyisi pelkistä rantamekoista ja bikineistä. Joku siellä ruudun toisella puolella varmasti ajattelee, että mitä hemmettiä toi pakkaa jo nyt. En oikeastaan itsekään tiedä, koska tohon lähtöönhän on tarkalleen vielä 42 päivää...

Vielä muutama päivä sitten kirosin kun olin ihan varma että mun täytyy kertakaikkiaan ostaa isompi rinkka. Onnekseni satuin löyyämään Clas Ohlsonilta rullattavia vakuumipusseja. Siinä kun ihastelin näitä kyseisiä vakuumipusseja, mieleeni juolahti muutaman vuoden takaiset TVshop mainokset samantapaisista pussukoista. Koska hinaa näillä pussukoilla oli ainoastaan vajaat 7€ päätin kokeilla, että onko niistä härpäkkeistä mihinkään. Paketissa oli 2 erikokoista tyjiöpussia, yksi 40x60cm kokoinen ja yksi hiukan isompi 50x70cm. Vähän skeptisenä sitten kotiin saavuttua testailin näitä vakuumipusseja ja totesin niiden toimivan paremmin kuin hyvin! Positiivisesti yllättyneenä huomasin, että mun rinkkaan mahtuu näiden pussukoidem ansiosta nyt KAIKKI mitä halusinkin ottaa mukaan! Ja mikä parasta, rinkkaan jäi vielä hurjasti tilaa muillekin tavaroille! Käytännössä nämä tyhjiöpussit toimivat siis siten, että haluamansa vaatteet asetetaan pussin sisälle, rullataan pussi kasaan ja samanaikaisesti tyhjennetään ilma pussista. Kuinka näppärää, helppoa ja vielä edullista!

Nyt tullaankin siihen kohtaan jossa ajattelin kertoa miten oon osannut päättää mitä haluan ottaa mukaan. Ensin kun aloin suunnitella tätä pakkausoperaatiota mietin pienessä päässäni kaikki mahdolliset kuvat mitä musta otetaan ja mitä asuja haluan että niissä kuvissa näkyy. Heräsin aika noperasti todellisuuten kun tajusin, että ehkä se ulkonäkö ei kuitenkaan ole tärkein vaan se mukavuus.
Pakatessani muistelin kuinka pakkasin Thaimaahan mukaan kaikki ihanat rantamekot joita saattaisin joskus pitää mukaan. Thaimaassa käytin ehkä kaksia eri shortseja ja muutamia eri toppeja ja ne kaikki rantarievut jäivät sinne kaappien perukoille. Sen verran oon myös viisastunut, etten todellakaan aio pakata mukaan mitään kosmetiikkaa, muuta kun ne pakolliset tietty. Lisää meikän pakkausvinkkejä löytyytäältä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti