11/15/2016

TRAVELING. IT LEAVES YOU SPEECHLESS, THEN TURNS YOU INTO A STORYTELLER.

Oon tässä muutaman viikon pyöritellyt mielessäni blogini muuttamista takaisin julkiseksi. Itseasiassa se oli jo tossa muutama päivä sitten hetken aikaa julkinen, kunnes taas jänistin ja poistin mun "guess who is back"-postauksen. Anyhow, täällä sitä taas ollaan, ruudun toisella puolella sormet näppäimillä näpyttelemässä uutta tekstiä.
Viime julkaisun jälkeen mun elämässä on sattunut vaikka ja mitä. Aika hullua nyt kun ajattelenkin sitä kuinka paljon tämän vuoden aikana onkaan tapahtunut ja sitä kuinka paljon mun elämä on muuttunut. Tällä hetkellä odottelen opinnäytetyöni arvioimista ja todistuksen saamista. Valmistumisen jälkeen mua odottaakin sitten ihan uskomaton matka johon en vielä vuosi sitten edes tiennyt lähteväni, en itseasiassa edes vielä puoli vuotta sitten! Tämän matkan ansiosta ehkä vähän löysinkin tieni takaisin tänne blogien maailmaan. Tammikuussa mua odottaa matka Etelä-Amerikkaan. Miettikää, minä lähden Etelä-Amerikkaan! En oikeastaan oo ikinä ajatellut lähteväni sinne päin maailmaa jonka takia oon ehkä vielä enemmän innoissani. Kirsikkana kakun päällä on se, että mun poikaystävä on siellä maailman toisella puolella mua odottamassa! Hän siis lähti puolen vuoden reissulle ystävänsä kanssa jo lokakuussa ja mä meen sitten perästä tammikuussa. Mun ei ollut aluksi tarkoitus edes lähteä. Vasta siinä sitten kesän mittaan ruvettiin miettimään, josko mä sittenkin lähtisin messiin ja niin me varattiin mulle lentoliput. Lennän ensin Helsingistä Peruuhun, Limaan. Siellä vietämme pari yötä kahdestaan poikaystäväni kanssa jonka jälkeen suuntaamme Cuscoon jossa meidän reissutoverit odottavat. Cuscossa vietämme muutaman päivän, jonka jälkeen lähdemme patikoimaan Machu Picchuun. Meidän on tarkoitus mennä semmoselle järjestetylle reissulle joka kestää 3 päivää, riippuen vähän siitä kuinka näille retkille on vielä tilaa. Tää tulee luultavasti olemaan koko reissun kohokohta. Oon niin innoissani siitä, että pääsen näkemään omin silmin jotain niin henkeäsalpaavaa. Seistä siellä ihan oikeasti ja vaan ihmetellä sitä kaikkea.

Machu Piccun jälkeen suuntaamme Kolumbiaan. Vielä on vähän epäselvää, että mennäänkö Ecuadorin kautta vai ei. Riippuu ihan mitä kautta ja millä on helpoin kulkea, vinkkejä otetaan vastaan! Kolumbiassa halutaan viettää niin paljon aikaa kuin mahdollista. Kaikista parasta on se, että me ei olla vielä hirveesti suunnitelmia lyöty lukkoon jonka takia on helppo joustaa ja keksiä uusia juttuja. Kolumbiassakaan meillä ei ole vielä mitään suunniteltuna. Itse haluan ainakin löhöillä lähes autioilla rannoilla, käydä snorklaamassa ja tietenkin vierailla Medelliinissä ja Bogotassa. Bogotasta meidän matka jatkuu Texasiin. Texasista me ollaan vuokrattu iso asuntoauto jonka kanssa ois tarkoitus roadtrippailla Las Vegasiin, luultavasti Texas-New Mexico-Arizona reittiä. Kyseinen asuntoauto me varattiin Kilroyn kautta. Suosittelen ehdottomasti ottamaan yhteyttä Kirloyn tyyppeihin jos haluaa jotain varailla. Ne hoiti meille kaiken varaukseen liittyvän, vakuutukset, kilometrimaksut, keittiösetit… you name it! Itse en esimerkiksi ainakaan ois tajunnut, että noista kilometreistä (tai maileista) pitää erikseen maksaa. Asuntoauton lisäksi ollaan etukäteen ainoastaan varattu lennot, hotelli Limassa ja Las Vegasissa. Muuten mennään suurimmaksi osaksi varmaan enemmänkin fiiliksen mukaan.
Las Vegasista meillä lähtee sitten maaliskuun alussa lento takaisin suomeen. Yhteensä mä oon siis reissussa noin kaksi kuukautta. Odotan tätä niin paljon! En ole ikinä aikaisemmin käynyt siellä päin maailmaa, joten kaikki tulee olemaan ihan uutta mulle! En myöskään ikinä aikaisemmin ole ollut millään reppureissulla, jonka takia tästä tulee ehkä vielä jännittävämpää. Onneksi mulla on toi kokeneempi konkari kainalossa niin on edes joku tuki ja turva matkassa mukana. Nyt mun täytyy ainoastaan huolehtia vaan siitä, että osaan pakata oikeat jutut mukaan! Oikeastaan mun täytyis ainoastaan huolehtia siitä, että löydän välilaskupaikoissa matkallani Limaan oikeeseen lentokoneeseen... En oo nimittäin ikinä aikaisemmin matkustanut yksin ja mulla on tunnetusti tapana töpeksiä tärkeissä asioissa joten kaikki on mahdollista..
Pitemmittä puheitta olisin erittäin kiitollinen jos joku siellä ruudun toisella puolella osaisi kertoa omia kokemuksiaan matkustaessaan Etelä-Amerikassa, varsinkin Kolumbiassa ja myöskin siellä Yhdysvaltojen  puolella! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti